2013. július 11., csütörtök

Egyéniségek

Tegnapi írásom alapjai azok a dolgok, amik fontosak ahhoz hogy kialakuljon vagy kialakítsuk a SAJÁT  egyéniségünket! Azért hangsúlyozom hogy saját mert nincs két egyforma egyéniségű ember , hasonló vagy azonos ízlésű, szinte egyforma gondolkodásmódú az lehet … de az nem ugyanazt jelenti. Valamint az is nagy kérdés hogy kialakul magától vagy mi alakítjuk ki. Eddig úgy gondoltam ahogy telnek az évek úgy alakulnak a dolgaink , vagyis onnantól hogy bekerülünk az „közösségi életbe” (itt gondolok óvodára, iskolára , felsőbb oktatásba, munkába valamint szórakozóhelyek, baráti és ismeretségi kőr , különböző események és az egyik legfontosabb a neveltetés stb.) minden és mindenki hatással van ránk valamilyen módon, vagy negatívan vagy éppen építő jelleggel. Most viszont – hogy folytassam a gondolat menetem – hogy már közelebb vagyok a harminchoz úgy gondolom nagyon is sokat kell nekünk tenni érte hogy egyedi legyen és ne tömegcikk vagy futószalagon gyártott hamis énkép ami az utánzásról szól. Lehet követni az éppen aktuális divatot – ruhákban,cipőkben , táskákban, hajviseletben, vallásban,diétában  stb. – de tudni kell az Én estemben az Én ízlésemnek megfelelően, és minden Nőnek az saját egyéniségére szabva kialakítani saját MAGÁT. A férfiak is jobban szeretik – legalábbis a többség – az olyan Nőket akinek van saját egyénisége. Persze amelyiknek csak szex kell, annak úgyis mindegy. A szép fogalma annyiféle ahány ember és a tetszés nem  mindig a külsőre vonatkozik .
Egy példa: Mindig is nagyra  értékeltem azokat a nőket akik lemerik vágatni a hajukat egészen fiúsan rövidre esetleg kicsit hosszabb fazonúra, de rövidre. Nem minden nőnek áll jól de akinek igen és bátor az csinálja mert lehet, azzal teljesedik ki a személyük. Korszakaink vannak , van a hosszú haj korszak , a vállig érő vagy a rövid haj korszak. Sokan csak a divat miatt változtatnak de ami Beckhamnének jól áll bubi frizura nem biztos hogy Nekünk ugyanolyan jól fog.Azért őt írtam példának, mert egy időben rengeteg lánynak olyan haja volt kb. 2 – 3 éve . Szerintem például Audrey Hepburnek kifejezetten jól állt a rövid fazon vagy a 60-as évek egyik legkarakteresebb modelljének Twiggy-nek  , de nekem személy szerint Goldie Hawn is jobban tetszett fiatalon rövid hajjal gondoljunk csak a Kaktusz virága c .filmre amiben a nagy szemei és babás arca mellet a szőke rövid haja előnyére vált, ellentétben sok férfi mai véleményével.
Sokan egész egyszerűen nem tartják nőiesnek. Egy Nő csak hosszú hajjal fejezheti ki hogy Nő? Na pont ez az, ha már csak azzal tudja kifejezni akkor baj van. Kiegészítő rajtunk  ugyanúgy mint egy ruhadarab azzal az egy különbséggel hogy este nem tudjuk levenni  reggel pedig másikat felvenni, bár a mai termékeknek köszönhetően majdnem. Pont ez a baj hogy minden nap mások akarunk lenni másokra hasonlítani. Hol marad a régi akár nagyanyáink korában volt egyszerűség, mert valljuk be a mondás ma is igaz: a kevesebb több! Visszatérve az egyik – számomra  csak filmekből és nagymamám elmondása alapján  ismert – kedvenc korszakomra a hatvanas évekre , szerintem nagyon csinosak voltak akkor fiatal nők és férfiak egyaránt. Ja és a nők nők voltak a férfiak pedig férfiak , nem úgy mint ma, transzexuális vagy ehhez hasonló énkép zavaros és amúgy azt büszkén felvállaló lények. A melegekkel semmi problémám és nem azért mert az ókorban vagy a korábbi századokban is volt rá rengeteg példa , hanem mert talán nem tehetnek róla és személyes véleményem szerint egész jó fejek. Nem normális de manapság elfogadott hol jobban hol kevésbé.  Visszatérve a 60-as évekre,  pedig nem voltak olyan tehetősek annyira és annyi lehetőség sem volt mint manapság . Egyáltalán nem a pénzen múlik ki mennyire csinos és milyen ruhát visel. Én például imádom a turkálókat, egyedi darabokat talál az ember nem kell attól félni hogy szembe jön az utcán és nem utolsó sorban olcsó. Nekem is van pár márkás cipőm ,táskám, ruhadarabom de csak olyat vásárolok ilyenekből amit örök darabnak gondolok, vagyis évekig tudom hordani a megfelelő és mindig más kiegészítővel. Csodálom az akkori fiatal Nőket továbbá azért is mert mint azt már korábban írtam  nem volt annyi lehetőségük – gondolok itt fodrászkellékek, sminkek – mint manapság , mégis csodásan néztek ki. Nagymamám képeit nézegetve aki a 60-as évek elején volt fiatal, szuperül nézett ki a képeken (haj, ruha , méltóság …minden). Példaképemnek tekintem , Ő egy akkori divatikon is lehette volna. Persze elfogult vagyok de az akkori Nők sokaságára igaz volt. Tehát volt egyéniségük, stílusuk. Manapság ez olyan kevés. Ha kicsit nincs megelégedve magával egy nő és mondjuk tehetős is az illető (vagy a „párja”) ,meghosszabbítja a haját, kitetováltatja a szemöldökét , feltölteti a száját, esetleg megcsináltatja a melleit. Ilyenkor mindig az jut eszembe ez a Nő hogy nézett volna ki 50 évvel ezelőtt, amikor ilyenekre még nem volt lehetőség csak egyszerű praktikák. Mindezen túl pedig a hamis, csinált, nem igazi értékekről hamar kiderül az értéktelensége. Egyáltalán nem ítélem el az előbb felsoroltak egyikét sem és különben is ki vagyok én hogy ítélkezzem mások felett, de szerintem érthető az aggodalmam hogy hova is tart a világ... I  tt főleg a fiatal lányokra gondolok elsősorban. Ugyanis soha nem mondom hogy soha. Ha genetikailag nagyon kicsi lenne a mellem és az esetleg önbizalomhiányhoz vezetne vagy 10-20 év múlva megereszkedne – és így tovább - nem mondom hogy ha módomban állna nem feküdnék kés alá. De semmiképpen nem vinném túlzásba. Persze ez csak a külső, és ennyi erővel a hibás embert is le lehetne írni, mert külalakban nem tökéletes. De attól vannak érzései, saját egyénisége. Óriási különbség viszont, a "hibás" ember hiába van egyénisége, nem tud érvényesülni a mai világban csak azért mert egyedi, de egy „szép” (mű , hamis egyén) Nő csak  azért mert dekoratív, igen. Ez elszomorító.



 
         Audrey H. rövid haja       

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése