Audrey Hepburn. Színésznő, igazi egyéniség, feleség, anya. A
sorrend nem véletlen. Színésznőként kezdte, egyéniséggé nőtte ki magát és
magánéletében két gyermek édesanyja. Sokan tisztelik, szeretik… lányok és nők
milliói próbálják utánozni. Nem lehet és nem is szabad. Ő nem hasonlítható
senkihez és hozzá sem hasonlít senki. Manapság, attól hogy kiakasztják a képét otthonuk
falára, esetleg magukra tetováltatják egyesek, nem jelenti azt, hogy szeretik.
Legalábbis nem a munkásságát, csak a szép és csinos Nőt látják benne. A
divatikont. Ez igazán sajnálatra méltó. Lehet imádni, rajongani érte, példaképnek
tekinteni, de ténylegesen a szív mélyén lehet, igazán tisztelni és szeretni.
Akkor is csak - mivel nem ismertük személyesen - egy-egy általa megformált
karaktert, a sztorit, egy dallamot a filmből. Abszolút a filmjeiért szeretem és
mert hatalmas egyéniség. Manapság is, hiszen a filmjei, munkássága, személyes
szépsége és varázsa halhatatlanná tette. Nekem elvből nincs olyan tárgyam,
amelyen az arcképe szerepel (és ez általában a jellegzetes reggeli Tiffany-nál
, szipkával a kezében készült kép), egy hűtő mágnest és egy újságot – melyben több
oldalas cikk van róla, valamint Ő szerepel a címlapon – kivéve. A tőle származó
idézetek jelentik számomra Audrey Hepburn-t, amilyen a való életben volt.
Ennyit ismerünk belőle, ezen gondolataiból szűrjük le milyen is volt Ő, mint
ember és jellem. Mindig elegáns, csinos, vékony és különleges. Az összes többi
megjelenése, egy mások által elképzelt Ő általa pedig megszemélyesített szerep.
De rajta múlik egy alkotás sikere, azzal hogy beleviszi saját színes, élettel teli,
különleges személyiségét. Személyes kedvencem a története miatt, az Álom luxuskivitelben
(1961-ből). Valószínűleg ebben közrejátszik a New York szeretetem is, ugyanis
ott játszódik a történet. Remek helyszínek, forgatókönyv és a legfontosabb, kiváló
zene. A Moon River. Képtelen vagyok róla bármit is írni, meghallom és végem,
megáll az idő, elvesznek a gondolataim. Talán nem is a film miatt, sokkal
inkább ez a dal testesíti meg, mit érzek New York iránt. Holly Golightly tipikus
nagyvárosi lány, aki fél az érzéseitől és a kötöttségektől, röviden így tudnám
összefoglalni. A sorban következő, a Délutáni szerelem, Gary Cooperrel az
oldalán (1957). A fiatal, naiv lélek Ariane, beleszeret a nálánál idősebb,
világszerte szoknyapecérként elhíresült Frank Flannaganbe. A lány fondorlatos
módon magába bolondítja a férfit, a történet természetesen happy end-el
végződik. Akárcsak az előbbi filmnél itt befolyásoló tényezőként hat a
helyszín, Párizs, a Hotel Ritz. A gyönyörűen berendezett párizsi kislakás,
lépcsőház, ruhák… az egész hangulat. A Római vakáció, magáért beszél. 1953,
Róma, Anne hercegnő, Gregory Peck, kávézók, divat, Vespa, egyszóval olasz miliő
és romantika.A Sabrinát, a kedves története miatt kedvelem. A tisztaszívű,
nemes lány karaktert szeretem benne és a haját! A kislányos hosszú frizuráját a
frufruval. Érdekes, ezt több akkori filmben megfigyeltem – külföldi és magyar
egyaránt – hogy sok lány olyan 20 éves kora körül levágatta a haját rövidre,
ezzel kifejezve érettebb személyiségüket. Nőiesebbnek gondolták és
felnőttesebbnek. Manapság ez már koránt sincs így. A Sabrinára visszatérve, a
színésznő férfi partnerei a filmben, Humphrey Bogart és William Holden volt.
William Holden-nel a forgatáson szerettek egymásba, akivel már az esküvőjét is
szervezte Audrey Hepburn, azonban kiderült, hogy a férfi vaszektómián
esett át előző kapcsolatából született két fia után. Mivel a színésznő
szeretett volna saját gyermeket a férfitől, a házasság meghiúsult. Ekkor
1954-et írtak. A My Fair Lady (1964) megint csak elvarázsolt, már fiatal koromban.
Szinte tátott szájjal néztem, mikor a film elején rémes kiejtéssel kiabál a
virágáruslányt alakító, Eliza. Nagyon tetszik a rossz modora és az érdekes –
csúnya – kiejtése. A Mókás arcban (1957), ismételten New York és Párizs kettőse
van jelen. Jo Stockton könyvárus lányról szól, aki abszolút nem a
külsőségekkel, cicomákkal, szép ruhákkal fejezi ki önmagát, sokkal inkább
műveltségét, olvasottságát helyezi előtérbe, fejezi ki önmagát. („Egy nő
szépsége nem a ruhákban, amiket hord, nem az alakjában vagy a frizurájában rejlik.
A nő szépségét a szemében találod, mert a szem bejárat a szívhez, ahol a
szeretet lakozik.” – mondotta egykor a színésznő) Mindezek ellenére szép, bájos arcán akad meg a
tekintete a Fred Astaire alakította, Dick Averynek. Modellt farag a lányból és
kettőjük története szerelemmel végződik. A 60-as évek abszolút divatja, végig
jelen van a filmben. A Hogyan kell
egymilliót lopni? című, 1966-os romantikus vígjáték, a sorban következő
kedvencem. Az ezután forgatott filmjei egyikét sem láttam. Már közel negyven
éves volt, rövid hajjal, kifinomult ízléssel. Talán ezért is szeretem ezt az
alkotást, na meg persze a cselekménye miatt is. Az amerikai fogócska vagy a
Párizsi mesék nem tartoznak a kedvenceim közé, de érdemes mindegyiket megnézni.
Magánéletét újságcikkekből, könyvekből és internetes forrásokból ismerem.
Számtalan kép található meg a világhálón, gyermekeiről, férjeiről,
élettársáról. A korábban említett William Holden-nel dugába dőlt házassági
szándékukat követően, ismerkedett meg későbbi első férjével, a színész-rendező
Mel Fererrel. 1954-ben házasodtak össze és 1960-ban született meg közös fiúk
Sean Ferrer. Nyolc évvel később 1968-ban elváltak és még ebben az évben
hozzáment Andrea Dotti, olasz származású, lélek doktorként is emlegetett kiváló
orvoshoz. Ebből a kapcsolatából szintén egy fia született, Luca. A két fiú Sean
és a nála jóval fiatalabb Luca, édestestvérükként szerették egymást. Férje
azonban nem tudott felhagyni , a már múltjában is igencsak rájellemző
szoknyavadász életmódjával és ezért a színésznő elvált tőle. Pályája ekkoriban
nem volt a régi, sok neki ajánlott szerepet visszautasított, a családjának
gyermekeinek szentelte innentől az életét. Azon kevés Nők egyike volt, aki méltósággal öregedett meg és semmiféle, plasztikai beavatkozáson nem esett át, valószínűleg ezért sikerült megőrizni gyönyörű, bájos és kislányos arcát és ezzel együtt egyéniségét. Ezenkívül, az UNICEF nagyköveteként munkálkodott. 1982-ben ismerkedett meg Robert
Wolders, színésszel, akivel aztán haláláig együtt élt. Nagy szerelem volt az
övék, Audrey Hepburn számára az utolsó. 1993-ban hunyt el, a valaha élt egyik legtehetségesebb
és legszebb nőideál. Életfilozófiáját a ma is fennmaradt személyes idézetei,
fejezik ki. Személyes kedvenceim egyike, melyet Én magam is vallok, életelvem,
és amiért írni kezdtem: „Életem
legnagyobb eredményének azt tartom, hogy összhangban tudok élni önmagammal,
hogy képes vagyok elfogadni magam és a mások hiányosságait. Távolról sem vagyok
az az ember, aki szeretnék lenni, de beláttam, hogy nem is vagyok olyan nagyon
"hibás". Valamint még egy, amely a gyermekded Énemet jellemzi,
többek között: ”Hiszek a rózsaszín
világban. Hiszem, hogy a nevetés a legjobb kalóriaégető. Hiszek a csókban,
lehetőleg sok csókban. Hiszek abban, hogy erősnek kell lennünk, mikor úgy
tűnik, hogy minden rosszra fordul. Hiszek abban, hogy a boldog lányok a
legcsinosabbak. Hiszek abban, hogy a holnap egy újabb nap! Hiszek a csodákban.”
Még több idézet Audrey Hepburntől:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése